Finland

Har varit i Finland sen den 5e. :) Har inte gjort speciellt mkt men men,.. Här kommer dt lite kort. :)

Fredagen när vi kom var att bara gå och lägga sig efter vi kom fram till landet..

Lördagen var det Mimmis 60års fest :) Lite trevligt... Senare åkte jag och Milos med Enni och Jossu hem till dom. :) Trevligt.. Vi kom dit, alla duschade, sedan gick vi och la oss.

Söndags gick vi ut nästan direkt efter vi vaknat och spelade Mölkköä, det var trevligt och roligt. :) Lite senare, kom mamma Peter Elliot och Linus på besök. :) Sen gick vi och la oss efter dom åkt.

Måndags gick jag lång promenad med Milli (jossus hund) :) Det var skönt :) Efter det kom mamma och dom och hälsa på. Nästan direkt efter dom kommit, gick jag Milos och mamma till R-kioski och köpte finskt kontantkort till mamma. Efter det gick vi samma länga som jag gick innan med Milli :P
 
Tisdags kom mamma och dom igen, så fick vi vara barn&hundvakt åt Milli och Enni. Mamma och elliot sov över här :) Jossu gjorde naglar på mamma, så vi var uppe till halv tre finsk tid. :P Sedan sov vi. :)
 
Onsdags var man tvungen att gå upp tidigt, så gick vi till Halpa Halli och köpte skor till linus och elliot, och kostym-set till Linus. :) Dit gick jag Enni mamma Peter Elliot och Linus. Efter vi hade handlat gick vi till donken som låg mittemot, åt, sen gick vi till ngn lekpark en stund sen till Jossu. Mamma och dom åkte. Sen åkte jag och Jossu å hyrde två filmer; Bolt och Bröllopsduellen :) Och så handla vi pizza, mumsigt. :)

Torsdag upp tidigt igen, sedan till Särkänniemi :) Det var roligt! :) efter dt till Heseburger och åt, Elliot Linus och Peter åkte till landet tidigare.. Mamma följde med till Jossu och hämta grejer till Enni som skule med till landet. :) Sedan var jag och Milos själva hos Jossu för Jossu gick ut.. Vi somnade typ tre finskt tid.. Låg mest och pratade.. :P

Fredag upp tidigt, för mamma hade sagt det dagen innan.. För vi skulle till stan.. Men gick upp för tidigt för vi fick sitta och vänta på att mamma och dom skulle komma.. Sedan när dom väl kom gick vi direkt. :) Det var mkt trevligt att få se staden :) Hehhe. Mamma var "turist" och tog massa bilder xD .. När vi skulle hem så kom vi fram till porten åkte upp med hissen, men ingen var hemma.. Typiskt.. Vi hade inga nyklar heller.. :/ Så jag och milos gick till affären som ligger nära, handlade varsin cola.. När vi kom tillbaka var det fortfarande ingen hemma.. Så vi väntade utanför dörren.. Jag hade satans ont i huvudet också. När Enni kom hem gick jag direkt och la mig i sängen och låg där resten av kvällen.. och natten förstås..

Lördag(idag) var det bara att börja fixa sig direkt när man vaknade sen vart det lite stressigt. :P När alla var klara, åkte vi till Tamperes kyrka och där skulle mammas kusin gifta sig :) Lång tråkigt i kyrkan men efter det så vart det trevligt. Träffade kusiner.. :) Sedan fick man i sig lite och det var en lättnad :) Gott.. :P vid halv elva tiden (finsk) så åkte jag enni och milos hem till jossu där peter linus och elliot redan var, peter gick ner till vår skjuts och åkte tillbaka för att gå vidare med dom andra.. jag fick lägga elliot och linus. Linus vägrade sova, men så fick han lägga sig bredvid mig här på soffan så somnade han efter ett tag. :) 

Så nu sitter jag här med en sovande linus och funderar om man ska gå och lägga sig, :) 
Tror nog det så man orkar imorgon :) Fast det tror jag att jag gör ändå för vi ska åka hem!!! :D:D:D
Men har inge mer att skriva.

Goodbye & Goodnight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0